maandag 27 juni 2011

Gewonnen en uitleg speenkoord

Ik heb gewonnen! De give-away bij An Nuttin! Ik mocht 3 zakjes uitzoeken, ik ben erg benieuwd!

I won a give-away! And made a little tuto for a pacifier clip. If you'd like the explanation in english, let me know.



Ik heb nog even gauw een speenkoord voor Fedde in elkaar gezet. Door dat gekruip door alles heen slijt het snel en wordt het "groezelig" (een woord wat mijn oma zou gebruiken, maar wel toepasselijk!). Eens in de x ben ik het zat en maak ik een nieuwe (met hetzelfde clipje en een restje stof). Ik heb een paar foto's gemaakt, dus dan kunnen jullie meekijken.

Nodig:

  • stukje stof van 8 bij 40 cm. Als dun, met vlieseline van het zelfde formaat erop gestreken.
  • bretelclip (op allerlei fourniturensites of de markt te krijgen), stukje elastiek (je kunt een haarelastiekje stuk knippen)
  • evt. een labeltle, lintje, andere versiering.
- vouw de uiteinden van de stof 1 cm naar binnen en strijk
- vouw de stof in de breedte dubbel en strijk.
- vouw open en vouw de beide zijden naar het midden (strijkvouw) en je raadt het al: strijk!

Dan heb je dit:
 

Speld de strook dubbel vast met aan een uiteinde het elastiek er tussen (lus naar buiten). Als je een labeltje hebt kun je het er tussen stekken (of erop leggen, zoals ik). Let op het elastiek komt boven aan de speen (voor de leesbaarheid). Stik met een hele kleine naadtoeslag helemaal rondom de rechthoek.

 

Haal het uiteinde zonder elastiek door de bretelclip. Kijk even hoe lang je handig vindt. Ik deed een cm of 7.
Stik de zijnaden dubbel en in de breedte voor de clip langs.









Ik bond er een lintje aan en klaar! Je kunt natuurlijk allerlei versiersels toevoegen. Of band gebruiken in plaats van stof. Superhandig voor je eigen baby of dreumes, maar ook een leuk cadeau!

Speenkoord Fedde
Ik ben af en aan aanwezig de komende twee weken, ik weet het nog niet precies, dus niet zoveel nieuws van mij. Maar Inge Kramer en mijn zusjes gaan als het goed is wat van zich laten horen en ik zal als ik tijd heb natuurlijk ook weer even een teken van leven geven!

see ya!Pin It

3 opmerkingen:

HaakKamer7 zei

Wat leuk dat je zelf ook wat hebt gewonnen bij een Give Away. Ik wil je even laten weten dat ik super blij met mijn ritstasje. Hij is echt zo leuk en heb er een blogstukje over geschreven. Kijk maar eens op mijn blog. Groetjes, Liane

Inge zei

We gaan ons best doen zusje B!

Desirée-ScrapDees zei

leuk dat je ook iets gewonnen heb!
En geinig die speenkoort, tja ik zou ook iedere keer een frisse nieuwe maken, er wordt immers genoeg met die dingen gesjouwd!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...