zondag 20 februari 2011

Zelf labels maken! En een Lego wasstraat.

Ik heb alle blogs nagespeurd op labeltjes om zelf te maken. Ik heb heel veel aanwijzingen gevonden en toen zelf wat gemixt. Je kunt ze natuurlijk ook online bestellen, maar dat doet een beetje van de zelfgemaaktheid af en daarnaast is het best prijzig. Dit zijn ze geworden:
Zelfgemaakte labels zusje b. Het is de dubbelvouw-variant!

Zo zit hij ergens tussen!
Hoe aan te pakken.... Je neemt een stuk effen katoen (licht, in mijn geval wit). Dat knip je op A4 formaat. Je verstevigt het met vlieseline. Tot zover een makkie. Dan maak je een paar leuke labels. Dat kan met een tabel in Word, bijvoorbeeld zo. Let op de tekst moet in spiegelschrift!! Dat is een functie in Word, dat had ik in mijn file nog niet gedaan. Mijn ALK heeft iets in Photoshop geknutseld. Vervolgens neem je transferpapier voor bijv. t-shirts, van bijvoorbeeld de HEMA. Toch wel een van mijn favo winkels. Daar print je je labels op. Die strijk je op je voorbereide katoentje volgens de instructies. Snijden en klaar is Klara.

Dat terwijl mijn mannen een deel van de oude lego van ALK van zolder snorden en we een klein lego wasstraatje maakten!
Morritz & ALK, hardcore lego-fans

Iets schonere lego
Ik kreeg van Marcha van Crea-Marcha een Award! Superattent van haar en een leuk aanmoediging voor een beginnende blogger als ik! Zowiezo een hele leuke en inspirerende blog, waar je af en toe eens moet kijken! Ik ga er eens een nachtje over slapen naar wie ik hem door ga geven!


Pin It

6 opmerkingen:

Unknown zei

Nou, dat is nog eens een handigheidje en leuk om te weten!

Betty zei

hallo zusje B, via Finish it Friday van Crazymomquilts heb ik je gevonden. En dit tutorial is echt helemaal fantastisch.
Dank, ik ga het zeker gebruiken!
Dat transferpapier om op stof te printen kun je ook bij de Action kopen, ook op A6 formaat.
Bedankt!

Stannel zei

aha gevonden! Maar of mij dat gaat lukken met mijn préhistorisch pctje...

Eva zei

Mag ik je vragen hoe het kan dat je katoentje niet rafelt als de labeltjes gesneden zijn?
En - ik ben een volslagen beginneling hoor - waarmee kan ik stof snijden?

Susiewan zei

Haihai,
Wist je dat je lego ook gewoon in de wasmachine kunt doen?
Stop de vieze legosteentjes (of duplo of playmobiel)
gewoon in een afsluitbaar zakje
(bv die voor je fijne kleding of beha's)
of gebruik een kussensloop die je stevig dichtknoopt.
Meedraaien bij een 30 of 40 graden was.
Het programma maakt niet veel uit,
maar zorg wel dat je ook kleding of handdoeken ofzo meewast,
anders maakt het heel veel herrie.

Scheelt heel veel werk en het wordt weer mooi schoon!
Kunnen de lego-fanaten weer lekker aan het bouwen ;)

Ramona zei

Heel erg leuk om zelf labels te maken. Volgens mij vinden kinderen dat echt super om te mogen doen.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...