maandag 26 december 2011

Our merry christmas & Finished swap blocks

We had a lovely time this christmas. We had fun together, just the four of us, and with our families. During nap times I finished all the blocks for the 4x5 Modern quiltbee. I was afraid I my design was too simple, but the results are great (I think) and I'm getting some nice comments here and on Flickr. I made two little christmass gifts for my mother and sister in law. I'm also sharing somes pictures to prolong the christmas spirit.


Het waren heerlijke en drukke dagen met onze beide families. Vandaag doen we het lekker rustig aan met zijn 4-tjes. Even bijkomen van de tumult. Ik maakte de blokken voor de 4x5 modern quiltbee af. Ze zijn klaar om te versturen. Ik heb gekozen (zie vorige post) voor een redelijk simpel blok (Greek cross, tutorial van Fresh Lemon Quilts), omdat ik het de eerste keer wel heel spannend vond. Ik was bang dat het weer een beetje te simpel werd, maar de resultaten zijn leuk en fris (vind ik) en ik krijg gelukkig leuke reacties hier en op Flickr. Voor degenen die niet weten hoe het werkt: Er zijn heel veel mensen aangesloten bij de 4x5 modern quilt bee. Die zijn ingedeeld in "hyves"(deelgroepjes van 6). Je maakt in een kwartaal voor iedereen een blok op basis van de kleuren die zij   opgeven. Dan merk je dat je een aantal kleuren niet hebt, omdat die niet in je normale `smaak` zitten. Zoals bij mij rood en geel. Die stuur je op en je ontvangt verschillende blokken van de anderen op basis van de kleuren die jij opgeeft. In mijn geval groen, aqua en grijs met een witte achtergrond. Als je 4 kwartalen meedoet heb je dus 24 blokken en daar kun je een aardige quilt van maken. Dit zijn ze geworden die ik ga opsturen (vooral naar amerika, daar wonen de meeste mensen uit mijn "hyve" nummer 14). Wil je meer weten, kijk eens op flickr (website om foto´s te delen), daar kun je de resultaten zien.


For christina, choises cardinal red, coal grey on a white background.

For Jenn, choises green, grey, pink on a white background.

For ME, choises green, aqua, grey on a white background.

For Stacey, choises cardinal red, pink, orange on a white background.

For Anna, choises Aqua, citron on a white background.

For Leila, choises cardinal red on a white background.

The whole set, ready to ship
Ik maakte nog even gauw een paar zakdoekjes-opberghoesjes (een beter woord kan ik even niet bedenken) voor Isabel en Els om onder de boom te leggen. Ik denk dat ik er ook nog een paar ga weg geven als verlate kerstkadoos aan mijn vriendinnen, ze lijken mij echt handig en ze staan gezellig. Ze zijn letterlijk in  minuten af en er zijn 3 modellen, voor ieder wat wils. Zie hier de tutorial van de Moda bakeshop.

zelfgemaakt kadootje, hoesje voor zakdoekjes

zelfgemaakt kadootjes, hoesje voor zakdoekjes
Ik kreeg ook weer 2 heerlijke quiltboeken voor kerst, dus ik heb weer inspiratie voor 1000 dingen.


En dan nog een paar leuke kerstkiekjes om de sfeer vast te houden!
Mijn knappe kind in zijn colbert

Mijn andere knappe kind die kaartjes voor Dirk Scheele kreeg

Opa vertelt Fedde de korte samenvatting van het kerstverhaal

Aan het einde van de dag brengt de televisie uitkomst

Pap, Ik hoef geen kadoos meer

Oma gaat nar Doemaar met haar kids

Fedde kreeg de aanhanger voor zijn auto waar ze nu samen opkunnen

Met Noor en Miek de hoeden van opa passen

Deze kleine man is iedereen de baas


Pin It

Geen opmerkingen:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...