zondag 10 juni 2012

Forever Friends & Homemade shorts

I finished the second bag for my 2 friends. One had her birthday in may and one will have it next friday. They had a little lunch party today with our circle of friends and their sisters. We have been friends forever (some 20 years and longer) and will be for a long time I hope. Though all friendships have their ups and downs and just like all relationships keeping it together requires work, energy, understanding and lots of love. We were on the terass of a ltlle restaurant all afternoon having and sharing our ups and downs.


Ik maakte de 2e tas voor de geheime verjaardag! 2 van mijn vriendinnen die in mei en juni jarig zijn besloten het samen te vieren met een lunch voor ons vriendinnengroepje en hun zussen. Wat is er heerlijker dan een middagje op het terras met zon een lekkere lunch met allemaal meiden! We zijn al heel lang vriendinnen (20 jaar + gemiddeld) en ik hoop dat we het nog lang zijn. Net als alle relaties is dat natuurlijk niet vanzelfsprekend en hebben we ups en downs. Het kost werk, tijd, energie, begrip, geduld en heel veel liefde om het zo lang vol te houden met elkaar. We hebben dus vanmiddag veel over onze ups and downs gesproken en er een paar gehad ;-).


De tassen, met zelfgemaakte bijpassende knopen

Met ritszakjes

En labels, zie de uitleg in de zijbalk

En de vriendinnen, 1 zusje mist, die maakt de foto.


I finished the last bag last night after we lost the soccer match from denmark and made shorts for my always groing big boy in half an hour. I just love my lock machine at moments like that! It's really easy to do even without one, you should try!


Ik maakte de laatste tas gisteravond af na de nederlaag tegen denemarken. Ik kon wel een oppepper gebruiken en maakte een snelle korte broek voor morritz. Ik tekende één van zijn favoriete korte broeken van vorig jaar een beetje groter en lockte hem in elkaar. Ik vind niks bevredigender dan locken. Maar zonder gaat het even goed. Ik zette er een boord op van lekker felle groene boordstof met breed elastiek erin en zette die er in 1 keer op (dus niks elastiek erin rijgen) moetje wel redelijk zeker weten hoe groot zijn of haar taille is, maar dan is hij echt in een half uur klaar! Je kan natuurlijk los gaan en er gulpen, zakken, koordjes en weet ik wat opzetten, maar met zo'n korte broek vind ik dat niet echt nodig en bovendien is de snelheid er dan gelijk uit. Ik ga van de week proberen er nog 1 te maken en dan zal ik wat foto's maken voor een uitleg of tutorial.

Dit was het beste modellen werk dat ik eruit kreeg
On my way to the lunch I past this beautifull field of poppies and ... (don't know the name in english), if I could paint ....
Op de fiets onderweg naar de lunch kwam ik langs dit prachtige veld met klaprozen en korenbloemen. Als ik kon verven...



Pin It

Geen opmerkingen:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...