vrijdag 25 januari 2013

bzzzz bee blocks update

I have chosen dutch pinwheels for the winterround of the 4x5 modern quiltbee. I like to choose symbolic blocknames and since I'm obviously dutch, this seemed like a symbolic choice, combined with a goodlooking but do-able block. It's made out of half square triangles. I have three to go, but I'm waiting for my background fabrics to arrive. Meanhwile we are enjoying the weather, It's cold and there's snow, but we're having fun sleighing and it will be over soon enough!

Ik heb dit kwartaal gekozen voor een dutch pinwheel patroon voor mijn blokken in de 4x5 modern quiltbee. Ik ben gek op symbolische namen voor blokken. Aangezien ik de enige nederlandse in mijn "hyve" ben, dit blok er leuk uitzag en ook nog te doen was, besloot ik deze tutorial te gebruiken. Hij bestaat uit wat de amerikanen noem HST (Half Square Triangles), in de tutorial vind je ook een manier om er 4 in eens te maken, scheelt een hoop tijd! Ik moet nog 3 blokken maken, maar ik zit te wachten op specifieke achtergrond kleuren die de dames willen en die ik niet had. Hier alvast  de 2 die ik al kon maken:


Ondertussen genieten we hier nog even van de sneeuw en gaan we lekker sleeën!

tot gauwPin It

Geen opmerkingen:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...