woensdag 19 januari 2011

Lang, lang geleden in een land hier ver vandaan....

Voordat ik zwanger was van fedde, 2 kalenderjaren geleden. had ik het voornemen om een quilt te maken voor mijn nichtje Miek.... Ik had er al 1 gemaakt voor haar grote zus Noor.


Deze is van Noor, een vlechtwerk quilt uit het boek jelly roll quilts. Ik heb hem met de machine gemaakt en de rand met de hand gequilt met een bloemen patroon (op de weg terug van de vakantie in frankrijk)
 

Allemaal verschillende stofjes van een "zelfgemaakte jelly roll" (ik heb zelf lappen gesneden van verschillende stofjes) Ik heb ze op de veranda van ons huis in frankrijk aan elkaar zitten naaien met Valerie.
 Ik heb een echte jelly roll gekocht deze keer bij een quiltwinkel van Moda. Ik weet niet meer welke, maar in mijn beleving de minst truttige! Wat een aanschaf! In amerika kun je ze overigens goedkoper krijgen, je moet alleen zorgen dat alles wat je koopt in een envelop past. (zie ook links voor stoffenwinkels). Vervolgens uit het jelly roll boek dat ik iedeeen kan aanbevelen, de quilts zijn leuk en maakbaar, weer een mooie uitgezocht. Het wer de doos van Pandora. Ook voor deze heb ik in frankrijk op de veranda de top gemaakt. Maar wel pas toen ik Fedde al had gekregen, dus bijna een jaar later. Ik heb er om heen nog een paar echte franse stofjes gedaan, omdat hij wel bedsize moest worden. Daar bleef het dan even bij....
Thuis bleek dat de naaimachine in Frankrijk het niet helemaal goed had gedaan (beetje oud barrel) en ik heb wat dingen gerepareerd. Ik had in Frankrijk wel al dezelfde roze blokjes achterkant gekocht als die van haar zus, dat leek me wel leuk. Anders, maar toch hetzelfde voor zussen!
Toen belde mijn schoonzusje Isabel op dat Miek een groot bed kreeg (in oktober), of ze een wuilt moest kopen, of... Nou ja, toen ben ik weer aan de slag gegaan! En hij is af (volgende week is ze jarig). Een mooi kado voor een 3-jarige prinses.
dit is hem dan


Het label heb ik op stof geprint met freezer paper, dat leg ik ook nog een keer uit.



 
En Fedde is wakker! Tot snel!


Pin It

Geen opmerkingen:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...