dinsdag 26 juli 2011

Farmers Wife Quilt along

FWQAL voor intimi. Ik vond het zo leuk een quilt along. Ik ben ze gaan sparen. Ik heb een pagina aangemaakt, zodat jullie ze ook makkelijk kunnen vinden.

Ik kon dus deze quilt-along echt niet weerstaan. Het komt uit een boek dat heet "the farmers wife sampler quilt". Daarin worden niet alleen de blokken uitgelegd, maar bij elk blok zit ook een brief uit het begin van de 20e eeuw. Erg leuk om te lezen.

Ik heb de eerste 2 blokken gemaakt. Een hele uitdaging voor mij (weinig talent voor precisie). Ik heb mijn best gedaan. Ik heb scraps gebruikt van o.a. Amy Butler.

I joined the FQAL and made the first two blocks. 

1e 2 blokken FQAL 
1 Attic Window

2 Autumn Tints 
Ik heb ook weer een baar avonden zitten hexagonnen. Ik heb zitten twijfelen of ik toch niet een soort strepen of bloemen patroon om de scrappy kern moest doen, maar heb toch besloten op advies van Alexander om het scrappy door te zetten. Ik heb er vandaag een boel gesneden om in mijn vakantie door te kunnen op de camping.

Hexagons
Ik heb ook de sneuwballen doorgequilt, met diagnonale rechte lijnen met de machine in het wit, niet slecht gelukt, al zeg ik het zelf. Ik zal hem snel af showen, maar ik moet nu de bies erop zetten.

Doorgestikte sneeuwbalquilt, diagonal kruisende lijnen in het wit

Stof voor de bies van de sneeuwbalquilt, we maken hem knallend af! (Michael Miller)
Tot gauw!Pin It

1 opmerking:

Anoniem zei

good start

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...