woensdag 22 augustus 2012

dwergenquilt WIP finish

I made a baby quilt for a good cause using the sliced coins pattern from don't call me Betsy! Another WIP gone! I loved making it and I hope it will make a sick or unlucky baby very happy. I'll be linking this to some nice linky parties!

Ik heb de dromenquilt af voor de Stichting Jopie's Dromenquilts! In blogland noemen we dingen die we nog niet af hebben "WIP". Het duurde bij mij ook even, maar het betekent Work in Progress. Er zijn bloggers met lijsten van 10 quilts waarop ze hun voortgang rapporteren, dat noemen ze hun WIP lijst. Ik kan dat niet handelen. Als ik zoveel dingen tegelijk doe, dan komt er niks af en is het overal een zooi. Maar ja, voordeel is dat je iets half-afs uit een doos kan trekken en dan heel snel af hebt, dat wel. Over deze quilt deed ik zeker langer dan gepland. Ik deed er wel wat kleine projectjes naast, maar geen hele quilts. Het kwam vooral door het besluit hem met de hand te quilten, wat ik leuk vind, maar langdradig werk is. Hij was redelijk simpel om te maken, er zitten natuurlijk wat kleine schoonheidsfoutjes in voor de geoefende kijker, maar ik vind hem erg leuk geworden, fris, modern, maar toch warm. Meerdere mensen vroegen zich af waarom ik hem weg ging geven, maar daarom doe ik het juist wel. Met veel liefde gemaakt en ik hoop dat een kindje er zich warm en geborgen onder gaat voelen. Genoeg gepraat, hier is hij dan!

Quilt stats "dwergenquilt"
Size: 90 cmx 120 cm (babyquilt)
Design: "Sliced Coins" by Don't call me Betsy
Fabric Front: lots of stenzo and some market fabrics organised around the dwarfs.
Fabric Back: pieced - leftover strips from the front and a red cotton.
Fabric binding: Dwarfprint Stenzo.
Quilting: by hand following the coins in grey (aurifill) and some extra straight lines by machine in the borders in white.





Nu is hij lekker gewassen en hangt te drogen op de lijn, nog even strijken en dan kan hij op de bus!

Tot gauw!
Pin It

Geen opmerkingen:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...