zondag 11 december 2011

Well the weather outside is frightfull

Not much sewing here! But I hope to do some this afternoon and this evening. Finishing my "little Lion cub" quilt for Fedde which I'll give him for christmas. But I'm sewing on the binding and I want to do a little embroidering, so that's mostly couch work in front of the TV. (which I love to do) It always surprises me how much work the binding is. You think you're almost finished, but than I spent at least two evnings sewing the binding to the back of the quilt by hand. Even a crib quilt. I looked at some "all machine binding" tutorials, but got scared. I don't dislike it, so back to the needle. I did finish some sweatpants for Fedde with the made Pattern.


Er wordt hier niet echt veel genaaid. Ik hoop vanmiddag en vanavond weer eens wat te kunnen doen! De quilt voor Fedde afmaken die ik hem met de kerst wil geven. Ik ben de rand er op aan het naaien met de hand en ik wil nog wat borduren. Dat is vooral lekker op de bank voor de TV werk. Het verrast me iedere keer hoeveel werk het nog is om die band erop te krijgen. Ik ben zo twee avonden zoet met een kleine quilt. Ik heb nog wat tutorials bekeken om het helemaal met de machine te doen, maar dat vond ik er nog wat intimiderend uitzien, bovendien heb ik er geen hekel aan. Ik maakte wel een broekje voor Fedde, met het Made patroon.


Made joggingbroekjes fedde

Ik wil ook naaien mam!


I have a serious todo list however. For christmas I wanted to make:
some small handmade gifts; I'm thinking potholders, maybe these from Keyka Lou, or a little zip case for earbuds from dog under my desk.
- a bagpack for Morritz to take to school. I'm thinking this one, by Made by Rae.
- Some dresses for my little nieces, from van katoen
- a bedcover for my niece Emma.
Since I have to work the coming two weeks, the chances of finnishing all these are very small...
Just after Christmas I need to finish a big boys quilt for Twan's birthday and my moder 4x5 blocks. Soo it seems I have to stop talking and start sewing. 
I included some foto's of getting the house chistmassy, with my two little"helpers.


Ik heb nog wel een serieuze todo lijst liggen! Voor de kerst wil ik eigenlijk nog:
- Een paar kleine zelfgemaakte kadootjes maken, ik denk aan ovenhandschoenen van Keyka Lou. Of kleine ritstasjes voor je oordoppen, van "dog under my desk".
- Een school rugzak voor Morritz. Ik dnek aan deze van Made by Rae
- Jurkjes voor mij nichtjes van van Katoen.
- Een dekbedhoes voor kleine Emma.
Aangezien ik de komende weken gewoon moet werken is de kans dat ik dat allemaal gedaan krijg niet zo groot....
Vlak na de kerst moet ik de grote jongens quilt van Twan afhebben en de blocks voor de 4x5 modern quilt bee. Ik moet dus ophouden met typen en mijn handen aan het werk zetten....

Ik heb nog wat foto's erbij gedaan van het versieren van het huis voor de kerst met mijn kleine "helpers".

De ballenjongen

Mam, wat is dit?

Pin It

2 opmerkingen:

Marina zei

Wat een leuk broekje en een leuk lijstje, je brengt me op ideeen.

marjan b zei

leuk om de kinderen steeds langs te zien komen. wat ben je weer lekker bezig! ik ben net klaar met het poppenbreiwerk voor merle en filippa. hoop jullie rond kerst te zien, liefs marjan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...