woensdag 1 februari 2012

a crispy sunny morning

 On this crispy sunny morning I've been doing my efficient homemaker act. This weekend I made a practice pouch for the mouthy stitches swap! I discovered I don't know to make the top of the pouch boxed also and that is what I had in mind. So I have to do some research. I mostly find tutes where you leave the edges raw, or the model isn't exactly what I want, like here, here, here, here, here, here. I normally wouldn't mind, but for a swap... I do have a serger, so maybe if I finnish it neatly with that. Tips anyone? I used my new too expensive fabrics for the little scrappy bits.


I also found these semi finished log cabins my mom made in the 80's. You can see where I got my talent. She still sews sometimes, but no quilts. I'm going to give them a place in a project, though I don't know which one yet.


Op deze prachtige ijzige ochtend heb ik weer de efficiente huisvrouw act gedaan. Nu ben ik er wel weer klaar mee. Dit weekend maakte ik een oefen etui  voor de mouthy stitches swap. Hij is wel leuk geworden, maar ik wilde ook de bovenkant 3d maken en ik weet niet hoe. Terug naar de tekentafel dus. Ik heb wel een paar tutorials gevonden, maar daar laten ze meestal de naden onafgewerkt aan de binnenkant. Bijvoorbeeld deze, deze, deze, deze, deze, deze. Dat zou ik normaal niet zo'n punt vinden, maar voor deze ruil... Misschien moet ik de naden dan afwerken met mijn lockmachine.... Iemand tips? Ik gebruikte mijn nieuwe veel te dure stofjes voor de vierkantjes.



Oefen ritstasje, zelfgemaakt, kant b
Ik vond ook nog deze 2 semi-affe retro log cabins die mijn moeder in de jaren 80 op een cursus maakte. Qua quilten heeft ze het daarbij gelaten, ze naait nog steeds wel af en toe. Daar komt dus mijn talent vandaan! :-) Ik ga ze een keer in een project verwerken, ik weet nog niet hoe!




Pin It

Geen opmerkingen:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...