woensdag 19 september 2012

just for me - tutorial ereader

I made a little something just for me (I don't seem to do that often). I even cut into one of my unused stash, using one of my favourite fabric lines from melody miller: ruby star rising.  It's a little pouch for my little new e-reader Alexander got me (see previous post) I'm going to explain how to make one. It's a pretty straightforward design. If english readers have questions, please let me know.

Ik maakte wat voor mezelf, dat blijk ik niet zo vaak te doen. Ik gebruikte zelfs één van mijn nieuwe onaangebroken stofjes. Ik heb altijd een drempel om in zo'n nieuw stofje te knippen voor mezelf. Ik denk dan altijd, maar ik heb nog wat over van dit of dat. Maar ik gebruikte nu gewoon de transistors van één van mijn favoriete stoffenlijnen (Ruby Star Rising van Melody Miller). Het is een hoesje voor mijn nieuwe e-reader, die ik van Alexander kreeg (zie vorige post). Het is een simpel ontwerpje. Het lijkt op een gekke vorm ritstasje. Ik zal jullie er even kort door heen helpen, mocht je er ook één willen maken! (voor jezelf, je schoonvader, je vriendin, verzin het maar!)




Uitleg

Nodig:
- 2 lapjes stof buitenkant (bij mij de transistors), 2 voering (bij mij donkerblauw). Afmeting: meet ereader en tel ongeveer 4 cm bij op bij breedte en hoogte. Hoeveel je neemt hangt een beetje af van hoe precies pas je hem wilt hebben, je verliest zeker 2 x 1/2 cm voor de naden en hij moet er wel in passen natuurlijk!
(bij sony (afm. 6 3/4 inch/17 cm bij 4 1/4 inch/11 cm heb ik 8 1/2 inch/21,5 cm  bij 6 inch/15cm gebruikt).
Ik gebruikte 1 lapje, maar je kunt ook allerlei patchwork (vierkantjes, stroken, etc.) voor de buitenkant gebruiken natuurlijk.
- 2 restjes batting, of fleece, of andere voering ong. 1 cm rondom kleiner.
- rits




Doen:
1. Maak de buitenkant:
Centreer de batting op je buitenkantstofje, strijk en maak aan elkaar. Ik maakte gewoon een paar rechte lijnen, maar leef je uit.(doe het schuin, meander, maak hartjes, ...)


2. Maak een sandwich met je rits.
Leg de buitenkant stof met de goede kant naar boven neer, leg daarop je rits langs de bovenkant met de goede kant naar beneden, leg daarop je voering met de goede kant naar beneden, speld en stik (met je ritsvoetje).
De sandwich 1
3. Maak weer een sandwich met je rits - andere zijde
Vouw de stof die aan de rits vast zit met de verkeerde kanten naar elkaar. Je houdt de kant van de rits waar nog geen stof aan zit aan de bovenkant. Negeer nu de stof die er al aan zit. Leg de andere buitenkant met de goede kant naar boven neer. Leg de rits daar met de goede kant naar beneden op (de kant van de rits zonder stofjes naar boven). Leg daarop weer de voering met de goede kan naar beneden. Speld en stik weer met je ritsvoetje. Nu heb je dit (let op rits half open, anders gaat het straks mis.)


4. leg nu de voering en de buitenkant stof met de goede kanten op elkaar. De kartels van de rits wijzen naar de buitenkantstof. Speld rondom en stik daarna rondom (krap voetje breed), laat in de onderkant van de voering een stukje open om te keren. knip de hoekjes voorzichtig schuin af.

5. Keer, pas, strijk en maak het gat in de voering dicht met de machine of de hand. 

Klaar is klara! Heb je vragen, laat het even weten!

Tot gauw!

Pin It

1 opmerking:

Trudy zei

Hoeveel centimeter knip je extra voor de breedte en de hoogte? Het is voor mij niet duidelijk want je gebruikt cm en inch. Alvast bedankt voor je reactie

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...