vrijdag 6 mei 2011

Fedde 1

Mijn kleine babietje alweer 1. Altijd nostalgische moment zo rondom die geboortedag. Wat deden we nu een jaar geleden. Het is nu 2030, dus as we speak werd Fedde uit mijn buik gesneden en om 2036 omhoog gehouden! Die weegt wel 9 pond zei de gynacoloog. En daar was hij dan. Nu niet meer weg te denken uit ons leven.

Vandaag alvast een beetje feest, maar morgen vieren we het. Ik ga, a la de workshop, waar ik eerder over blogde cakejes maken. Voor de taart heb ik nog geen workshop gehad. Ik dacht dus gewoon lekker kwarktaart, maar ik was van de week bij een oud klasgenootje van mij, haar dochter is nu een klasgenootje van Morritz en woont aan de overkant, en die blijkt "dat te doen". Taarten dus. Nou ja, die heb ik heel lief aangekeken en nu komt er een Elmo taart voor onze koekiemonster! Ze is hem vanavond aan het maken. Ik ben erg benieuwd. Ik kan hem morgenochtend ophalen, dus zal de foto's showen!

Zoals aangekondigd wilde ik natuurlijk ook wat zelf maken voor Fedde's verjaardag. Ik vind het zo suf om iedereen iets zelf gemaakts te geven en dan Fedde niet! Een rugzakje werd het van Noodlehead. Die maakte ik al in de robot versie voor Morritz en in de roodkapje versie voor Emma.
Deze werd met op de stoffenmarkt gekochte kant en klare letters, waar ik nog een bestemming voor zocht. Als extra featur, voegde ik een lintje met een sleutelring toe, voor als we nog verzamelzakjes aan de tas willen meenemen, of speenkoorden...

tadaa...

peuter-rugzakje Fedde met Kokka krokodillen
Ik maakte ook een nieuw speenkoord voor hem met een restje auto-stof.
Speenkoord van restje autostof
Het zoontje van de overburrvrouw die nu de taart aan het maken is (ja nu wordt het ingewikkeld) is ook op 6 mei jarig. Die is 3 en gek van auto's, dus ik maakte het immer populaire autozakje voor hem, met zijn naam erop. Dan kan ik hem iets geven als ik de taart ga halen!
Autozakje, zelfgemaakt, cadeautjes voor een jongen
Ik was wat eerder van huis gekomen van het werk vandaag en we zijn even naar het strand geweest met de jongens en hebben met zijn allen een visje en daarna nog ijsjes gegeten! Het was super gezellig en de jongens vonden het geweldig.

Morritz vond de zee toch nog wel koud!

Fedde doet voor het gemak Hiep Hiep Hoera met 1 hand, die rijstewafel is toch belangrijker...
Ik moet echt de keuken in om vast een batch cakejes te bakken, tot snel!Pin It

Geen opmerkingen:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...