zondag 11 maart 2012

let the sun shine

It's a lovely sunny day. After cleaning out the attick and making a start with the garden I sat down to make a baby gift. It's a cuddly blankie you can attach to a pacifier. It's for one of Morritz's teachers who had a son named Jan. Jan is the most dutch name you can think of. In the fifties everyone's name was Jan. Now no one is called Jan anymore. I think it's nice to honour nice and simple and traditional names. I hope she likesthe gift! I made my sister lenore a nice pouch for her birthday. Enjoy your weekend!


Het is een prachtige dag. Gister heb ik de zolder uitgeruimd en heel veel kinderkleertjes die fedde niet meer past in zakken gedaan om aan een minder bedeeld achter-achter-neefje te geven. En mijn zusjes ook voor hun baby's wat spullen mee gegegeven. Ik kan nog niet alles wegdoen, ondanks dat ik denk dat het bij mijn 2 jongens gaat blijven, kan ik het nog niet definitief maken. Ik ben in elk geval van plan van de kleren waar ik een herinnering aan heb een deken voor ze te maken. Leger dus de zolder, maar niet leeg!

Vanochtend lekker in de tuin geklust, maar nu zijn alle bakken van ons en de buren vol met snoeiafval, dus we konden niet verder. Ik ben dus even een babykadootje gaan maken voor het kindje wat 1 van de juffen van Morritz heeft gekregen. Jan. Leuk he? Ik hou er wel van lekker simpel en stoer en leuk dat die naam toch in ere wordt gehouden. Ik maakte ook een nieuw doekje voor fedde. Ik maakte voor hem de eerste waar ik de tutorial je vind hem op mijn turorials pagina, of in de zijbalk rechts) van maakte, hij wil alleen maar de speen met het doekje eraan.

Ik ben ook bezig met deel 1 van de tutorial ritstasje. Ik wil hem een beetje opbouwen van basic met allerlei uitbreidingsmogelijkheden voor de liefhebber. Ik kan hem denk ik woensdag erop zetten. Ik maakte deze voor mijn zus haar verjaardag met een wonky log cabin van restjes.




Tot gauw en geniet van het weekend.Pin It

2 opmerkingen:

Nienke zei

Super !

En joepie: tutorials: dat klinkt goed!

Kris zei

Mooie labeldoekjes! Wij houden ook van simpele namen!

En leuk idee om dat te doen met oude kleertjes! Blijft altijd mooi!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...