zaterdag 24 maart 2012

strawberry fields

I've been working on my strawberry field, which is, dont you worry, maybe a square meter. And cutting the ivy back to the places I once planted them. Those first few days of nice weather is hard work in the garden to make everything look a bit tidy and putting in some colour with some violets. But with the sun in your face and the children having fun, the birds singing, what more do you want?


Lekker in de tuin aan het werk geweest, onder andere in mijn aardbeienveldje. En over vandaan de klimop ingeperkt, een paar struiken terug gesnoeid.... Tot de groenbak weer vol zat en 4 vuilniszakken. We hebben maar een grotere bak besteld. Ik overweeg ook een composthoop, maar krijg mijn man niet zover. Valt in de categorie kippen, die ik ook wil en hij niet. Het is hier geen boerderij, schijnt. De eerste dagen met mooi weer is het altijd hard werken in de tuin, om alles weer een beetje netjes en fris te laten ogen en er weer wat kleur in te brengen met violen. De jongens waren druk de tuinmeubels, elkaar en de ramen (aargh) schoon te maken met emmers en sponsjes. Maar ze hadden het naar hun zin, de vogeltjes zongen, ik kletste gezellig met Alexander, de zo scheen in mijn gezicht, wat kun je nog meer wensen in dit leven.


De budha heb ik ook weer onder een berg klimop vandaan getrokken!
Ik moet altijd om hem lachen.
I started the quilt for my niece Emma who will turn 3 in april. In my gardening theme I picked a design called garden fence, which I had on my "need to make" list for some time now. There's a nice tutorial over at Hyacinth Quilt designs. It seems pretty straightforward for now. No curves and diagonals, nothing to complicated, just picking out nice fabrics and sewing them together with some fres white sashes. What's not to love. Still in the gardening theme I have strawberry fields in my head as a name for this quilt. Not just because it's my favourite Beatles number, it will also be baby pinks and strawberry pinks, combined with some grey. I have three blocks finished now, I think I will make about twenty (4x5) to get a bedsized quilt. I'm off to the next blocks now!

Ik ben ook begonnen aan de quilt voor Emma, in het thema tuin min of meer toevallig. Ik heb een patroon gekozen die heet Garden Fence, ik vond dat al een poos geleden op Hyacinth quilt design's blog en hij stond op mijn wenslijstje. Ik heb de naam strawberry fields in mijn hoofd, omdat het mijn favoriete beattle liedje is, maar ook omdat ik hem maak met allemaal rozes, van baby roze tot aardbei roze, met lichtgrijze accenten om mooi op haar kamer te passen. Ik heb 3 blokken klaar, het moeten er ongeveer 20 worden voor een 1 persoonsbed quilt en er liggen een paar gesneden te wachten. Het is niet te ingewikkeld en het wordt heel fris en vrolijk, wat wil je nog meer, aan het werk dus maar.




Pin It

2 opmerkingen:

Deanna zei

Can't wait till spring comes here! We just got more snow.

Kris zei

Gezellig daar! En gewoon doen die compostbak, hebben wij ook, helemaal geen werk van. En je moet hem vullen. Eén keer in de zoveeltijd spitten we hem even goed om. En na één jaar hadden we prachtig compost!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...