woensdag 10 oktober 2012

look, flying geese

Flying geese, or other blocks that require piecing lots of tiny pieces are not really my thing. In this new bee I'm in I gave the geese a go as my starting block. I'm asking everyone to make pieces for my guilt in different sizes using cobalt, turquoise, light pink and red on a white background. I based this colour scheme on the little pieces of texty fabric. I will send every member of the bee a littlle piece to incorporate in their block. I will ask for blocks with triangles in it, but will leave the instructions at that. Let's see how everyone will put their creativity to work and I'm sure it will be lovely. Everyone makes a starter block and gives directions. Than we will start sending the blocks around and adding blocks to it. In the end you receive your own blocks back so you can make a quilt out of it. I'm really excited about it! My niece came by to day and the big nephews gave her lunch. We had a ball.

Flying geese is een traditioneel quilt blok dat in allerlei varianten wordt gemaakt en gebruikt. Onder andere als randen voor een quilt. Ik maak dit soort blokken, bestaande uit hele kleine stukjes niet graag, maar vind deze wel mooi. Dus ik besloot er een paar te maken als start blok voor een nieuwe bee waar ik in zit. Ik baseerde het kleurenschema op het stukje tekst stof wat er in zit (turqoise, cobalt, licht rose, rood met een witte achtergrond). Ik ga ook iedereen een klein stukje van die stof sturen om te verwerken in hun blok. Verder ga ik als instructie alleen maar geven: iets met driehoeken, ga verder lekker je gang. Ook qua formaat wil ik het liefst verschillende blokken, zodat ik een beetje kan puzzellen ermee. Met al die vrijheid en creativiteit die dan loskomt wordt het vast iets moois. Iedereen in de bee maakt nu een startblok en stuurt dat op. Als je er één ontvangt maak je er 1 bij volgens de instructies die je krijgt met je eigen stoffen en stuurt hem naar de volgende. Na een jaar ontvang je dan alle blokken die voor jou zijn gemaakt terug en daar kan je dan een mooie deken van maken. Een tutorial om flying geese te maken op een relatief makkelijke manier staat in mijn gratis tutorial lijst (zie tabbladen).



Mijn  nichtje kwam vandaag lunchen en mijn jongens gingen de grote neven uithangen en haar voeren. We hebben enorm gelachen. Wat een lekker ding!



Tot gauw!

Pin It

Geen opmerkingen:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...