zaterdag 27 oktober 2012

Diamonds are forever

I made my testblock for the 4x5 modern quiltbee. This one works differently than the 99. The basics are you make 5 blocks of a pattern you chose in the colours your partners ask. In return you get 5 blocks with different patterns in your colours. I made a half square triangles diamond block. With the new James Bond coming out I'm singing James Bond theme songs all day, so Diamons are forever stuck! In essence you sew triangles together and lay them in a pattern. This could be "chevron" or lots of different things. I really like the result! And it was fun to make. I used a tutorial by Sew happy Geek and it worked like a charm.

Ik maakte een testblok voor de 4x5 modern quiltbee. Deze bee werkt weer anders dan  the 99. De simpele uitleg is dat je 5 blokken maakt van ene patroon dat je zelf kiest, in de kleuren die je partners kiezen, in een kwartaal. Je ontvangt dan van je partners 5 verschillende patronen blokken in de door jou gekozen kleuren. Ik maakte deze keer een "half square triangle (hst) diamond" blok naar een tutorial van Sew Happy Geek. Ik kwam deze tutorial tegen terwijl ik James Bond liedjes aan het zingen was. (die van de nieuwe film is ook zo mooi), dus Diamonds are forever bleef hangen! Het idee van Half Square triangle is dat je met een bepaalde techniek 2 driehoeken aan elkaar maakt tot een vierkant. Die vierkanten kun je in allerlei patronen aan elkaar naaien. Een andere beroemde is een zig zag of zandloper. Verrassend hoe anders het wordt als je ze anders neerlegt! Het was een leuk blok om te maken. Misschien een keer voor een hele quilt, maar nu moet ik er eerst nog even 5 maken.... Dit keer zijn mijn kleuren aqua, grijs en .... geel. Ik dacht doe eens gek...

Tot gauw!
Pin It

2 opmerkingen:

Kris zei

Hoi hoi! Ik heb je pakketje ontvangen hoor! Ik hoop je snel wat moois terug te sturen! Tot blogs!

atelier077 zei

Mooie kleuren combinatie.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...