woensdag 7 november 2012

It's a Hoot!

My friend Lotje (slootjesschilder) are in a new international bee together called creative quiltblocks. It's a little different from the 4x5, or the 99. You send a block to someone, they make a block according to your wishes and send both to the next person, etc. So after 13 months we get a packet with 12 blocks added to your starter block. I made flying geese. My first month in I got Lotje's blocks and she asked for owls, owl fabric and hourglasses. So I paperpieced an owl (I had a pattern lying around from a class I took once) I added a wise text on a ribbon I cut out of some pants and made hourglasses using one of my favourite owl fabrics by kokka. I'm so curious how this one will work out! I love the idea!

Mijn vriendin Lotje en ik zitten samen in een nieuwe internationale quiltbee "creative quiltblocks". Deze werkt weeeer net wat anders dan de 4x5 of "the 99". Bij deze maak je een startblok, schrijf je een aantal wensen erbij en je stuurt hem op naar de eerste persoon. Die maakt er wat bij stuurt het naar de volgende, etc. Tot je na 13 maanden 12 blokken bij je startblok in 1 keer terug krijgt. Ik maakte daar de flying geese voor. Mijn vriendin Lotje moest het als eerste aan mij geven en ze had een uilenblok gemaakt. Ze vroeg om uilen, uilenstof en/of zandloperblokken. Ik "paperpiecte" een uil met een patroontje dat ik nog had liggen van een les, ik naaide er een lintje op met een wijze tekst die ik uit een broek van broertje b knipte en ik maakte er nog wat zandlopers bij met één van mijn favo stoffen allertijden, de uiltjes van Kokka. Ik vind het een superleuk idee en ik ben erg benieuwd hoe het geheel gaat worden voor Lotje!

Het blok rechtsonder is van lotje zelf. 

My wise owl

Hourglasses
Tot gauw!Pin It

1 opmerking:

Sofie zei

Superleuk gedaan, ik ben je mailtje nog niet vergeten; ik zet er één dezer dagen een berichtje over op mijn blog!
Succes

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...