woensdag 14 november 2012

biologisch, eigenlijk heel logisch

I entered a program for biologic vegetables and fruits. You get a paper bag every week (the size depending on how big your family is) with vegetables for 3 or 4 dinners and 2 kinds of fruit. All biological. You even get recipes with it. I'm trying it out for a month, but I think it'll stick. I did it because I think eating bio is better for you and the world, though overdoing it is not in my nature either. With this step I think I'm contributing my part. And because it forces you to vary more in fruits and vegetables. I seem to buy the same every time. Because I know how to make it, because my children will eat it, etc. It feels adventurous in a way. So tonight I'm peeling different colours carrots, my kids thought they only came evenly coloured, ready pealed and chopped in a plastic bag....

Ik heb een abonnement genomen op een groente- en fruit pakket. Je krijgt elke week een papieren tas (de maat hangt af van hoe groot je gezin is) gevuld met groente voor 3/4 maaltijden en 2 soorten fruit. Je haalt hem op in de buurt op een vaste dag in de week. Je krijgt er zelfs recepten bij. Ik ben er mee begonnen, omdat ik denk dat biologisch eten op zichzelf goed is, gezonder en beter voor het milieu. Het ligt niet in mijn aard om door te schieten in zulke dingen. Ik zie in de toekomst geen rechtsgedraaid veganistisch gezin voor me. Hoewel die er natuurlijk ook mogen zijn, maar wij niet dus. Maar met deze stap denk ik een stukje bij te dragen aan een brede opvoeding voor mijn kinderen qua smaken, met ook voor gezond eten en aan het milieu. Hartstikke feel good. Ik heb het ook gedaan, omdat we best vaak het zelfde cirkeltje aan groente en fruit afdraaien. Om dat ik dan weet hoe ik het kan maken, dat mijn kinderen het eten, omdat ik geen tijd neem om na te denken, etc. Een soort culinair avontuur en een verassing wat we krijgen elke week! Dus vanavond schrap ik verschillende kleuren wortels, waar mijn kinderen tot voor kort dachten dat die knal oranje, geschrapt en gesneden en wel in een plastic zakje van de boerderij kwamen.... Wel nog steeds met niet biologische of culinaire vissticks en krieltjes, maar het begin is er!

Deze week hadden we:
andijvie
knolselderij
wortel (kleurenmix)
gemengde kiemen
sla (krop)
appel (pinova)
ananas




Tot gauw!

Pin It

2 opmerkingen:

MaMarieke zei

Wat leuk zeg, zo'n verrassingstas! Lekker recept met knolselderij, schillen in blokjes snijden, mee koken met aardappels, stampen, wat peper en zout toevoegen, beetje creme fraiche en een boel bieslook. Super makkelijk en smakelijk. (heerlijk met stoofpotje) Wij smulden daar deze week van!

Anoniem zei

Ha Eef, ook de tas in is. Mannen sloegen steil achterover van de paarse wortel. Net alvast een andijviestamppot vooruitgekookt. Voel me u al gezonder! Han

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...