zondag 25 november 2012

Oven mittens 2.0

I made these oven mittens before, letting my friend test them. They were a little too small in her opinion and since I made them with normal batting, not effective enough. So I made her some new ones. Using the keyka lou pattern, but making them just a bit bigger. I was inspired by Oh Fransons tutorial for making quilted panels and I will use that next time! I used scraps of course and ordered some heatresistant batting for them at amazon.co.uk. She loved them!

Voor de verjaardag van mijn vriendin maakte ik nieuwe pannenlap hadschoenen/oven handschoenen. Ik maakte ze al eerder voor haar als test. Ze vond ze iets te klein en ze waren niet helemaal effectief, omdat ik gewone batting had gebruikt. In Amerika en engeland is een speciale soort in omloop met een soort folie er in die "heat resistant" is. Ik bestelde die bij amazon.co.uk. En ik maakte het patroon van Keyka Lou ietsje groter deze keer. Lekker neuzen door mijn favoriete restjes, een uurtje knutselen en voila. Bloemen erbij en een bon voor een etentje en ik kon haar blij maken.
Inmiddels ben ik ook zeer geinspireerd door Oh Franson met haar aanpak van "quilted panels", ik kan jet niet uitleggen, maar zij wel. Die ga ik volgende keer gebruiken hierbij. Zowiezo maakt ze prachtige dingen, moet je zeker een keer kijken!



Tot gauw!

Pin It

Geen opmerkingen:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...