zondag 21 april 2013

A finished trip! Anne - als ik jou zie

I finished the Scrappy trip along quilt for Anne. More info on the process here. Anne is one of my best friends oldest daughter. My friend was one of the first people of my age who surrounded me who became pregnant, when kids were still a very abstract thing to me. So "the making of Anne" has left a big impression on me and very many memories. I remember when my friend told me she was pregnant, I remember when I first held her, she had her in a very hot summer, I remember my friend struggling with the feeding, her driving around lots of nights in her car so Anne would sleep. I remember her playing the clouseau (belgian band) song "anne" all the time. We babysat and played with her, it was a special time. She was a special and sweet girl and still is, though now she is almost as tall as I am!

I loved making this quilt for her to snuggle under under in her new room under the attick beams.

Ik maakte de Scrappy trip along quilt voor Anne nu echt af. Meer info over het proces hier. Anne is de oudste dochter van één van mijn beste vriendinnen. Mijn vriendin was één van de eerste mensen van mijn leeftijd die zwanger raakte en zo dicht bij me stond. Kinderen waren voor mij toen nog een heel abstract begrip, ik was nog niet zover. Dus "het ontstaan" van Anne heeft veel indruk op mij gemaakt en veel herinneringen bij mij achter gelaten. Ik kan me nog precies herinneren dat mijn vriendin me vertelde dat ze zwanger was, ik kan me herinneren dat ik Anne voor het eerst vast hield, het was een hele hete zomer. Ik herinner me dat mijn vriendin gedoe had met het voeden, dat ze nachten met haar rond reed in de auto, zodat ze sliep. Mijn vriendin draaide elke keer het nummer "Anne" van Clouseau. We mochten oppassen, we speelden met haar, het was een bijzondere tijd, ook voor ons. Ze was en is een schatje, hoewel ze nu al tot mijn schouder komt!

Ik vond het leuk om voor haar een eigen deken te maken om gezellig onder te kruipen op haar nieuwe zolderkamer.

Natuurlijk zijn er strijkletters onderweg met de tekst: Anne, als ik jou zie....

Quilt stats Anne:
Name: Anne, als ik jou zie (Anne if I see you, after the dutch song)
Measures: about 150 cm x 150 cm
Pattern: Scrappy trip
Fabric front and back: Lot's of different ones, scraps and stash.
Quilting: Straight diagonal lines in neon thread
Binding: by hand in a kona light pink





Tot gauw!

Pin It

2 opmerkingen:

Anoniem zei

It is the best time tο mаke some plans for the lοnger term and it's time to be happy. I'vе read thiѕ pοѕt and іf I сould Ι want to
suggest you some іntеresting things or tips.

Maуbe yоu can write next articlеs relating to thiѕ аrticle.
I desire to leаrn moгe іsѕues about
it!

my ωeb-site iphone repair petaling jaya

Anoniem zei

Haνing read thiѕ I thοught it waѕ really informatіvе.
I appгeciate уοu finԁing the tіme and еffort to put this content tοgetheг.
I once agаin finԁ mysеlf spending
a signіficant аmount οf time both reаding and lеаving сomments.
Βut sο what, it wаs still woгthwhіle!



Ϻy homeρage: Ipad repair Malaysia

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...