zondag 22 april 2012

pillow case and missing your kisses

We went to a party yesterday for a little boy who turned 1! I made him a quick pillow case. And I made the april block for the 99 swap: missing your kisses. My sis asked me to help her finish a quilt she made, so that's what I'll be doing. And I'm going to whip up a present for Fedde, who will be two in two weeks. 


We gingen naar een feestje gister. Een jongetje werd 1 en ik maakte een kussentje voor hem. Hij werd erg leuk al zeg ik het zelf. En het was weer een kleine moeite met groot effect. Mensen waarderen het erg als je zelf iets maakt! Het feestje was op het strand en ondanks een straf windje, waren we er precies toen de zon scheen en de jongens vonden het heerlijk!

Leuk he, dat hele blonde koppie en de iets minder blonde, maar wel echt broers.

Het kussen voor Matthew
Ik heb ook mijn huiswerk voor the 99. Het was best een leuk blok om te maken, maar wel met heel veel restjes waar je niet zo veel mee kan. Het was een kleurencombinatie die ik vooraf niet zo zag zitten, maar die best aardig werd. De stofjes die ik kreeg om hem te maken, nou ja, laten we zeggen, ik vind het niet zo erg om die weer terug te sturen dit keer. Die tie-die achtige dingen en de meer traditionele stoffen kunnen mij toch niet zo bekoren. Gelukkig mocht ik ook wat van mijn eigen scrapjes gebruiken vor de kruisen. Maar van een afstandje een leuk effect en hij lukte ook best goed! Wel heel arbeidsintensief als je er heen hele quilt van wilt maken, maar een kussen zou best leuk zijn denk ik!


Mijn zus is een quilt aan het maken voor ons nichtje die een baby kreeg. Ik zou niet zo gauw een bruin rose combi, maar hij is echt geweldig. Ze maakte het van een jelly roll en het is een vlechtwerk quilt. Die maakte ik ook eerder voor noor. Hij komt uit dit boek. Echt een leuk boek met redelijk makkelijke patronen, met grote effecten. Je kunt er natuurlijk een jelly roll voor gebruiken. Je kan ze bij quilt winkels, op etsy.com of bij nederlandse online winkels kopen, bijv. hier, of hier. Dat is een set stroken vaak uit 1 stoffenlijn die mooi op elkaar is afgestemd. Zeker in nederland zijn die vaak prijzig, maar het is natuurlijk wel een hele investering als je van al die verschillende stoffen een halve meter of een meter moet kopen. De vlechtwerk quilt van noor maakte ik door zelf stroken van die afmetingen te snijden en dat werkt natuurlijk ook prima.
Top babyquilt "vlechtwerk"
Ze kwam hem vandaag langs brengen zodat ik hem kan doorquilten voor haar. Ze heeft nog een beetje drempelvrees en dan kan ik weer free motion quilten oefenen. En mijn schattige nichtje kwam ook mee. Mijn mannen gingen ruzie maken over wie haar op schoot mocht. Een klein kiekje.

"mai bebie" zegt Fedde "tie mai"

De trotse grote neef!
Gauw aan de slag dan maar!

Pin It

Geen opmerkingen:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...