zondag 8 april 2012

Fijne Paashaas - Tutorial zippy pouch part three - de tweede uitbreiding

We had a lovely brunch with my family today, the easter bunny hid chocolate eggs in the garden and we all went to the "forest" in the hague. When I walk between the tall trees, look up and I ignore the bikers and the children playing socker I imagine it would look like that over at Lake in the clouds, a settlers village in north america Sara Donati writes about in her wilderness novels. It's a series which I have read several times and still enjoy. If you like a good novel to "sink" in, this is an absolute mustread. 


De paashaas had eieren verstopt in de tuin! En we hebben heerlijk gebrunchd met mijn familie (die steeds drukker wordt met alle babies) en we zijn nog even het bos in geweest. Als ik daar loop en ik kijk omhoog, ik negeer even de voetballende kinderen en de fietsen, dan kan ik me voorstellen dat het lijkt op lake in the clouds. Een dorpje uit een serie boeken van Sara Donati. Ik heb hem al meerdere keren gelezen en hij blijft leuk. Echt een aanrader voor de liefhebbers van historische fictie. Nu zijn we neergestreken op de bank. De kinderen achter een filmpje en ik even achter de laptop.












 I'll also show an extra option for the zippy pouch, making it boxy! 

Het ritstasje - de 2e uitbreiding - maak hem eens 3d
Zoals beloofd een uitbreiding voor het ritstasje, dit keer: maak hem eens 3d zodat hij kan blijven staan!
Ik adviseer dan wel een wat groter formaatje dan de afmetingen in de tutorial, anders blijft er niets over.
Ik maakte deze 23x20 cm. Je gaat in de tutorial weer t/m stap 4, in stap 4 haal je het tasje nog even niet binnestebuiten. Je pakt een hoek en legt de naden op elkaar. Met een lineaal meet je ongeveer 4 cm (of meer, of minder, afhankelijk van hoe breed je hem wilt, maar wel voor alle hoeken gelijk) van de hoek en trekt een lijn met potlood of pen (je ziet er niets meer van). Je naait op deze lijn en knipt de hoek af. Dat herhaal je voor beide hoeken van de voering en van de buitenkantstof. Het legt zich het makkelijkst uit aan de hand van een paar foto's:

Leg de naden op elkaar en meet af.

Stik de naad

En knip af, bijvoorbeeld met een kartelschaar. 

Draai hem binnenstbuiten (stik het naadje in de voering) en hij blijft staan!



Is het duidelijk? Zo niet, vraag vooral!

Ik heb de blokken voor de garden fence quilt van Emma af. Vanavond of morgen even 1 top van maken!
Tot gauw?Pin It

2 opmerkingen:

Nienke zei

Héél duidelijk !

Anoniem zei

Ik heb al 100x (iets overdreven) op je blog gekeken. Ik baal dat alles momenteel in verhuisdozen zit, want ik krijg door jouw blog zo'n zin om ook ritstasjes te maken. Zeker de 3D dus heel fijn dat er nu nog meer uitleg is! Bedankt. Groetjes,
Marjon

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...