zondag 10 februari 2013

Feeding the fabric hunger!

In Holland less modern quilting fabric is available than in the states and the UK, or Japan, or... So I have ordered some from the states. But the shipping costs are pretty expensive and have been raised. It also takes some time to get here. There's also a chance you have to pay a tax fine (the exact rules escape me). So I've tried the UK. The fabrics are slightly more expensive there, but the shipping is cheaper, quicker and you don't have to wonder if there's a fine. What do you do, now the shipping rates are even higher? Any tips?

In Nederland kun je nu eenmaal minder en minder betaalbare moderne quiltstoffen vinden dan in Amerika, Engeland, Japan, .... Dus is bestel wel eens wat uit Amerika. Maar de verzendkosten waren al aan de prijs en zijn nu verder gestegen naar bijna 25 dollar voor een envelop waar ongeveer 8 yard in gaat. Het duurt lang voordat het hier is en je hebt ook nog kans dat je een soort importboete krijgt. Ik ben dus een beetje om me heen aan het kijken of er geen andere manieren zijn. Ik bestelde voor het eerst in Engeland stof bij M is for make. Het was er al binnen 2 dagen.


Uit eigen ervaring en die van een aantal collega-nederlandse quiltsters heb ik nog wat tips die ik kan delen:

In nederland:
www.quiltboutique.nl
www.mondaysmilk.nl/
http://vanmarieke.nl

In engeland:
www.eclecticmaker.co.uk/
www.oakshottfabrics.com/

www.thevillagehaberdashery.co.uk/ 
www.simplysolids.co.uk/

In Belgie:
www.bambiblauw.be
http://www.destoffenkamer.be/

In japan:
www.etsy.com/shop/ayumills

Nog aanvullende tips? Dan voeg ik ze toe op mijn shoptabblad!

Tot gauw!

Pin It

3 opmerkingen:

Francis Paul zei

in Amerika heb je ook fatquartershop.com en zij zetten op de envelop een waarde van 20 dollar, dus dan hoef je geen invoerrechten te betalen! je kunt tot 8 yard bestellen voor 25 dollar verzendkosten. Ik koop in Amerika alleen maar bij de FQS vanwege deze 'service' :-)

het nadeel van in Engeland bestellen is dat de pond zo duur is :-(

Francis Paul zei

http://www.imagingermonkey.blogspot.nl/2013/02/whats-new-british-pussycat_10.html heeft iedere week een blog welke winkels in Engeland aanbiedingen of zo hebben, wellicht een tip voor als je in Engeland wilt bestellen.

en deze link:
http://veryberryhandmade.co.uk/about/big-list-of-uk-fabric-shops/ heeft ook een lijst van Engelse winkels

Kris zei

Fabric is very expensive in Australia, so I used to buy from the USA, but the increase in price has me thinking twice about it. I guess I will just have to buy more locally.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...