woensdag 29 juni 2011

Guestbloggen...

Daar zit ik dan, kopje thee, laptop op schoot en een ‘uitgebreide’ handleiding die me toegang verschaft tot de voor mij nog totaal onbekende wereld van het bloggen….tot nu toe, want beloofd is beloofd.  Ik, Inge Kramer, ben één van de meiden die de blog even overneemt, het zogenaamde guestbloggen, terwijl ZusjeB heerlijk in de zon aan het genieten is van de jullie wel bekende BroertjeB en de kindjes. Niet op de manier zoals jullie van haar gewend zijn, want naast een vooral smakelijke creatieve hobby, ben ik niet zo creatief met stof. Mijn zusje daarentegen wel, dus misschien kan ik daar ook nog wel eens een blogje aan wagen.
Mijn smakelijke creatieve hobby

Ik ken ZusjeB al meer dan 20 jaar, sinds ze bij ons op de middelbare school de klas in stapte. En samen met Hanneke, Nicole en Lonneke vormen we een hechte vriendinnenclub die elkaar soms weken als compleet geheel niet zien of spreken, maar elke week zeker een paar keer heen en weer mailen. Ontzettend gezellig en zo blijf je heerlijk op de hoogte van het reilen en zeilen van iedereen.  En om het echte samenzijn dan helemaal goed te maken, sparen we het hele jaar door voor ”Het Meidenweekend”. Ik stop ons allemaal in een luxe bungalow op een fout vakantiepark en we hebben het prima naar ons zin. Tijdschriften mee, gourmetstel voor de eerste avond, inkopen doen bij de plaatselijke super, open haard aan, dagje winkelen  en we vermaken ons prima een weekend lang. Ook al proberen ze het me nu een beetje uit handen te nemen, ik wil en zal het toch blijven organiseren ( ben ook de penningmeester, dus er zal heel wat moeten gebeuren voordat ik de spaarrekening uit handen geef!).
 Huisje op fout vakantiepark
Avondje gourmetten hoort er standaard bij!
Het complete gezelschap: Nicole, Inge, Lonneke, Hanneke en Eva Marie
Dat organiseren komt voort uit mijn baan als projectmanager bij een grote reisorganisatie op de afdeling Incentives. Daar stel ik al bijna 8 jaar reizen samen voor meer dan 10 personen voor bedrijven als beloning voor het personeel of als relatiemarketing met de beste klanten. De leuke bijkomstigheid daarbij is dat ik vaak ook mee reis. Mijn volgende bestemming wordt St. Petersburg in Rusland, waar ik morgenmiddag naar toe vertrek om samen met een klant een voorproefje te nemen op de reis die we voor zijn 60 belangrijkste klanten hebben georganiseerd.  We gaan eten in de voorgestelde restaurants, brengen een bezoekje aan de Hermitage en proeven alvast de vodka en kaviaar.

In de afgelopen jaren heb ik dus al veel van de wereld gezien en eigenlijk nooit iets opgeschreven, de verhalen zitten allemaal in mijn hoofd. Dus leek het ZusjeB een leuke gelegenheid om eens even te oefenen op haar blog en dan uiteindelijk een eigen blog over het reizen te beginnen…..en ik moet zeggen het schrijven gaat me makkelijker af dan ik had gedacht ( nu het lezen door jullie nog!). We hadden zelfs al een naam: TravelING.  Dus lezers en lezeressen, ik hoor graag wat jullie van mijn eerste voorstel-blogrondje vonden, dan schrijf ik bij terugkomst uit Rusland over mijn belevenissen daar en mijn eigen creatieve hobby….. en misschien wel een Home Sweet Home, dan blijft ZusjeB een beetje leven de komende 2 weken.

Liefs, Inge
Ik trek de champagne open om te vieren dat mijn eerste blog een feit is!
Pin It

2 opmerkingen:

Eliane Kramer zei

Helemaal leuk!! Je eerste blog!!

marjan bey zei

vooral zo doorgaan! (tante) marjan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...