zaterdag 4 juni 2011

Quilt Along & Tas voor Twan

Ik heb me gisteren opgegeven voor mijn eerste quilt-along van don't call me Betsy! Zie ook de button in de zijbalk. Ik had ze al heel vaak gezien op blogs, maar het was altijd al een eind op weg. Nu waren net de fabric-requirements gepubliceerd, eindelijk op tijd! Het wordt een kaleidoscope quilt. Dat werkt met 1 of meer malletjes. Ik probeer meestal te voorkoemn dat ik iets anders nodig heb dan vierkanten of stroken, zodat ik lekker kan snijden, maar ik zal dus aan de slag moeten.... Ik heb besloten de babyquilt te maken. Die moet er namelijk toch komen (2 zelfs, voor allebei mijn zusjes). Valerie krijgt een meisje, dus het mag dus ook nog met roze of bloemetjes, heerlijk! Maar niet truttig, wel strak, niet te veel gekkigheid. Ik denk aan roze met lichtgrijs en wit. Maar ik moet dus aan het shoppen! Ik zal mijn stoffen showen, zodra het kan! Ook maar even in het engels, anders kunnen mijn mede quilt-alongers het niet lezen.

Kaleidoscope quilt don't call me Betsy
For the non-dutch readers:
Yesterday I entered myself in a quilt-along over at don't call me Betsy. I've wanted to join one for some time, but I always seemed to be to late. It's going to be a kaleidoscope Quilt, which for me (a beginning quilter with only basic sewing skills) will be a challenge. I usually avoid anything that I can't cut with simply a ruler and a rotary cutter. I plan to make the baby quilt version for my sister who is expecting a baby girl in October. My other sister is also expecting a baby in november, but let's see how this goes first. Since I have only boys, I really look forward to buying girly fabrics, pink or floral. But my sister (like me) is no fan of to much "ado". So it has to be contemporary. I'm thinking light pinks, fuchsia, light greys and white.... Or maybe some jeans in there... I have to go shopping now, so see ya!

Zoals gezegd was ik gister alleen thuis en heb ik lekker genaaid. Ik maakt de langbeloofde tas voor mijn grote kleine vriend Twan. Twan is een echte hamsteraar. Hij verzamelt allerlei spullen die dag en nacht overal mee naar toe moeten. Het liefst in een soort handtas. Op verzoek van zijn mama wel een beetje jongensachtige handtas. Hij werd van zijn favo autostof, een couponnetje rood-wit gestreept van ikea en een stukje groen-wit geblokt. Hij moest dicht kunnen. Ik kon echt niet bedenken hoe ik hier een rits in ging maken, dus heb 2 klittebandjes op de voering gestikt. Nu even lekker surfen, tot gauw!

Simpele tote-bag met klittebandsluiting voor Twan

Simpele tote-bag met klittebandsluiting voor Twan
Simpele tote-bag met klittebandsluiting voor Twan
Pin It

Geen opmerkingen:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...