maandag 17 oktober 2011

Zonnig weekend, srappy hexies en nog een rugzak

Some things are so nice to make & to give away! This simple drawstring backpack is absolutely one of them. Made with a tutorial from noodlehead..... again! I don't mean to overdo the praises, but I can't help myself. I made a bunch of these before, but the possible variations are endless really. I've linked up to Sew Modern monday to show the results too!


Sommige dingen blijven leuk om te maken en weg te geven. Deze simpele rugzak van Noodlehead is er absoluut 1 van. Ik maakte er weer 1 voor de vejaardag van Diede. (Morritz vriend, de zoon van mijn vriendin) Ze zitten samen op zwemles, dus vandaar. Ik maakte er al meer, zie hier en hier. Ik heb hem ook even geshowd op Sew modern Monday.

Drawstring backpack, zelfgemaakt kado, Diede

Drawstring backpack, zelfgemaakt kado, Diede

Drawstring backpack, zelfgemaakt kado, Diede

Fedde met zijn versie!
I also took advantage of the sunny weather to show the progress on my srappy hexies. It's a longterm project I pick up sometimes sitting on the couch while watching a movie or series with my Alexander. We're watching Dexter now. About a seriall killer who is also a cop, or the other way around. I really held off on this one (like on Lost, on which I got absolutely hooked), but I'm caught in it now and we can't stop watching. That's why my Hexies are getting along great ...lol.


Ik maakte ook gebruik van het mooie weer om weer eens wat voortgang te laten zien op de scrappy hexies. Mijn handwerk project wat ik (als ik zin heb) op de bank voor de televisie zit. Ik kijk graag films en series met Alexander. We zijn nu bezig met Dexter. Ik heb lang tegen gestribbeld. Het gaat namelijk over een serie-moordenaar die ook bij de politie werkt, sprak me niet echt aan. Ik wilde ook niet aan "Lost", waar ik uiteindelijk helemaal verslaafd aan was. Zo ook bij deze, ik zit er midden in. Veel voortgang dus bij de hexies... Dat is het voordeel. Wat het uiteindelijk wordt, weet ik ook nog niet. In elk geval druk, dat is zeker.

zelfgemaakt: scrappy hexies, english paper piecing

zelfgemaakt: scrappy hexies, english paper piecing

Eigenlijk wil ik voor op de bank leren haken. Ik kan breien (recht, averecht en combi's hiervan, helaas geen kabels, rondbreiden, ed), dus je zou denken dat ik ook kan haken. Die logica komt bij mij helaas niet binnen. Miek boodt haar lezers aan dat ze misschien een online cursus gaat geven, dan ga ik maar weer eens proberen dat op te pakken. Misschien tot die tijd weer eens wat breien om in te komen. Ik heb namelijk zakken wol liggen, omdat als ik leuke betaalbare wol zie (vooral bij zeeman of op de rommelmarkt) dan kan ik dat gewoon niet laten liggen. Het is een tic, ik geef het toe.


Last but not least, a litlle tip on Alexander's nieuw project for Morritz birthday on thursday. Remeber this one?
Hier een klein voorproefje. Het is voor Morritz zijn verjaardag (donderdag) en dus nog geheim. Weten jullie deze nog?


Pin It

4 opmerkingen:

Megan zei

Love the little draw sting bag. It's adorable! :) Thanks for linking up to {Sew} Modern Monday and have a great week!

Allison zei

your drawstring bag is so cute :) and I just love the hexies you are putting together - I may need to start some of my own now :)

Judith zei

Prachtig! De tasjes zeker, maar je deken is wel bijzonder prachtig, tjonge wat een werk!

LOTJE zei

die heksen zijn inderdaad mooi druk! prachtig - moet denken aan Foeksia de mini heks. En qua breien, ken je het urban knitting project van Simone van Olst? die kan alle lapjes gebruiken voor het inpakken van het Glazen Huis in december! (http://simonevanolst.blogspot.com/2011/10/nieuwe-urban-knitting-actie-gefilmd.html)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...