dinsdag 16 augustus 2011

FWQAL week 2

Ik geniet weer extra van de momenten voor mezelf op de zolderkamer met mijn spulletjes en de naaimachine zo na mijn vakantie! Ik heb me trouwens ingeschreven voor een cursus machinequilten bij mijn oude quiltjuf Els van der Meeberg in Rijswijk. Kan ik overigens van harte aanbevelen.

Update van de Farmers Wife Quilt along: de vorige keer had ik de eerste 2 blokken gemaakt, namelijk de "attic windows"  en de "autumn tints"
Attic Windows FQAL 1
Autumn Tints, FWQAL 2
Ik fixte vandaag 2 nieuwe blokken (nr. 3 en 4), het is wel een beetje oorlog elke keer om het netjes te krijgen. Sommige mensen maken zelf paperpiecing patronen er voor en ze schijnen ook ergens te downloaden te zijn, maar zover kom ik niet. Dus maar ouderwets piecen en het tornmesje in de aanslag houden.
Basket FWQAL 3
Ik moet er bij zeggen dat ik een hekel heb aan mandjes in quilts, ik kan het niet helpen. Het is mij te schattig ofzo, maar ik vond dat ik het een keer moest doen. Hij is wel aardig geworden. Voor het hengsel heb ik een klein tikkie vals gespeeld en strijkvelours gebruikt (sst)

Basket Weave FWQAL 4
Dan wordt de grand total van 4 (op mijn ruime designwal aka kastdeur lol)

FWQAL week 2

Tja en dan wordt de lijstjes stress alleen maar groter!
Hier is hij dan weer:


  • Tas voor vriendin (deadline verjaardag 27 augustus), ik denk aan de amsterdamtas van Eleoleo, maar ben er nog niet uit.




  • Gymtas voor Verjaardag Nicht Noor (deadline 10 september)




  • Jurkjes voor de baby's van mijn zusjes (patroon van van katoen) deadline, kerst ofzo




  • Kaleidoscope quilt afmaken voor baby Valerie (deadline oktober, dan komt de baby, maar de quilt-along loopt eerder af, misschien verjaardag van Valerie, 9 september)




  • Quilt voor de baby van Lenore maken. (ik denk aan plus quilt, zie maak verlanglijstje in zijbalk)




  • Sneeuwbalquilt afmaken, geen deadline




  • Laatste kussen voor op de bank afmaken.




  • Hexagons ....




  • Een "tent voor Morritz zijn bed" maken van Carsstof en een nieuwe rugzak voor school. In elk geval voor zijn verjaardag in oktober.




  • Een baby kadootje voor een collega/vriend van mij en nieuw achterneefje en nichtje.




  • Farmers wife sampler quilt 



  • Afgemaakt sinds 1/7/2011
    Quilts: 1
    Ander projecten: 1
    Blokken FWQAL: 4


    Nog te doen/gepland:
    quilts: 4
    Andere projecten: te veel


    Aan het werk dus! Tot snel


    Pin It

    Geen opmerkingen:

    LinkWithin

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...